Jotun

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Jotun

A Swedish Argent Dawn Guild


4 posters

    Loxie's apply

    avatar
    empstha


    Posts : 3
    Join date : 2010-02-21

    Loxie's apply Empty Loxie's apply

    Post  empstha Sun Feb 21, 2010 12:57 am

    Karaktär namn? "Loxie"
    Level? 80
    Klass? Warlock

    Vad har du för talent build? berätta för oss varför du valde den? (lägg gärna till en armory länk) Jag kör destruction specc, eftersom av vad jag i min erfarenhet gav det den högsta dpsen, har även affli som ofspecc men använder bara destro. http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Argent+Dawn&cn=Loxie


    Hur gammal är du IRL? jag är 16, fyller 17 i april
    Berätta lite om dig själv? Jag heter Emil, bor I piteå, för det mesta är jag ju på skolan på dagarna, men kvällarna så tränar jag på gym och har Bowling en gång i veckan, och utöver det fylls min tid ganska mkt av wow, helgerna är oftast polare, lan, min flickvän eller wow :p

    Har du en ventrilo installerad och funkar den bra? kan du också prata i vent? jag har vent installerat på datorn och har ingenting emot att använda det, jag har mick men kan inte alltid vara med och prata.

    Funkar din dator bra? "lagg fritt under raids" hur snabbt internet har du? den funkar väl hyfsat, jag klarar mig iaf, har dock haft lite problem med internet men har inte haft det på typ en månad nu så tror det har fixat sig nu Smile jag vet dock inte hur snabbt vårat internet är om jag ska vara helt ärlig, det duger då iaf. sen är min dator lite seg p.g.a. att den är full i skit men ska ganska snart göra en ominstallation.

    Hur funkar våra raid tider och dagar? dem funkar ganska så bra, dock kan tiderna bli tajt med när ni börjar om ni börjar för tidigt, men det ska nog lösa sig Smile

    Berätta om din wow karriär? när börja du spela? och vilka bossar har du döda? (var inte kortfattat) jag har spelat wow i några år, har dock spelat på många olika servrar så har bara en lvl 80, har inte dödat så värst många raid bossar, kört ToC 25, malygos, noth, anub rekhan och typ ignis, men jag försöker att joina raids.

    Har du något relevant pve achivement som är värt att nämna? nee det tror jag inte, har inte hela ToC 25, saknar sista delen och som jag sa har jag inte raidat värst mkt.

    Pysslar du med någon theorycrafting? nej det gör jag inte, inte så länge som jag inte behöver, brukar alltid finnas någon man känner som vet som man kan fråga om inte så tar jag alltid reda på det på nåt annat sätt.

    Namn ge några addons du använder? DBM, Omen, recount, x-perl bland andra...

    Är du kapabel att betala dina egna repairs och buffs? ja, utan problem Smile

    Vad gör du i wow medans du inte raidar? när jag inte raidar så kör jag WG för att kunna köpa gems, eller så kanske jag kör lite HCs, kan hända att jag ibland hjälper nån polare eller farmar lite mining.

    Är du villig att respecca för din guild om det behövs? självklart, men tror inte att det ska behövas Smile

    Är du i någon guild just nu? ja

    Och om du är varför vill du leava den? jag leavar den guilden eftersom alla jag känner har leftat den och dem har näst intill slutat raida och dem får inte alltid ihop folk till en raid.

    Varför valde du våran guild? Jag valde Jotun eftersom jag känner lite folk som är med i guilden, Idahoe, kjellkriminel, bland andra, även en till som jag känner som vart i samma guild har gjort en apply till jotun (Pretiance)så jag valde helt enkelt Jotun eftersom jag har ju hört en del om guilden, även pratat med en member utöver mina RLs.

    Vad vill du ha från vår guild? jag hoppas att jag ska kunna få raida med er och skaffa bättre gear och helt enkelt ta ner lite bossar Wink jag ser även möjligheten att raida med er som en chans att skaffa lite erfarenhet av raids.

    Vad kan du erbjuda oss? jag hoppas att jag kan erbjuda er min hjälp i raids, men jag har som inga professions som kan hjälpa, har mining/skinning. men jag hjälper gärna till med det jag kan, har ingenting emot att hjälpa folk bara jag har tid Smile

    Är det något mer du skulle vilja säga till oss? inte nånting speciellt, bara att jag hoppas på att få joina guilden eftersom jag känner lite folk i guilden, eller 90% av dem jag känner IRL på servern är med eller har applyat till jotun och jag vill gärna spela med dem, men anser även att jotun verkar vara en bra guild som skulle kunna vara riktigt rolig att få raida lite med Smile
    Ishiia
    Ishiia


    Posts : 15
    Join date : 2010-01-14
    Age : 36
    Location : Sweden

    Loxie's apply Empty Re: Loxie's apply

    Post  Ishiia Sun Feb 21, 2010 2:13 am

    hejsan Loxie, tycker om faktumet att du tog dig tid för att skriva en lång och seriös apply, men jag oroar mig över dina proffesions, eftersom inget av det ger dig någon som helst boost i dps.

    ett tips, skulle vara att skaffa dig enchanting som ena proffesion, då det är lätt att lvla upp utan några speciella behov av pengar, plus att det ger en bra boost i dps, samt tanking om man nu håller på med det.

    Utöver det så är du rätt undergearad förutom t9 delarna för ICC som vi då håller på med, men med några ToC runs så skulle det gå och fixa.

    Även att tilläga så ser jag på din gemmning att du är en seriös spelare då alla gems är av högsta kvalite.

    Tack för apply, hoppas du får bra svar från rekyterarna.

    // Ishiia (priest class leader/officer)
    avatar
    empstha


    Posts : 3
    Join date : 2010-02-21

    Loxie's apply Empty Re: Loxie's apply

    Post  empstha Sun Feb 21, 2010 2:22 am

    jo, men har som sagt inte lyckats raida så mkt, men jag försöker Smile och jag har tänkt skaffa gear via ToC, körde ToC 25 igår, men det kanske märks att jag inte vann nånting :/ men jag tänker inte ge upp för det Razz
    Apolyon
    Apolyon


    Posts : 41
    Join date : 2010-01-03

    Loxie's apply Empty Re: Loxie's apply

    Post  Apolyon Sun Feb 21, 2010 5:35 pm

    Tycker din ansökan ser givande ut. Du kommer att få en plats i guilden som trial men med tanke på att vi har relativt många warlocks redan kommer du att få ganska låg prioritet i 10-mans. Det kommer du att lätt kunna lösa igenom att vara aktiv i raids. Hör av dig till mig, Nokun eller Ràmaladni IG för invite.
    avatar
    Allansor


    Posts : 2
    Join date : 2010-01-13
    Location : Knivsta

    Loxie's apply Empty Re: Loxie's apply

    Post  Allansor Mon Feb 22, 2010 1:35 pm

    Har bara en fråga, varför kör du med Glyph of Life Tap?
    Ett tips är att byta ut den mot Glyph of Incinerate, för då kommer du nog kunna öka din dps.
    avatar
    empstha


    Posts : 3
    Join date : 2010-02-21

    Loxie's apply Empty Re: Loxie's apply

    Post  empstha Mon Feb 22, 2010 5:55 pm

    tack för tipset Smile ska genast ändra Razz

    Sponsored content


    Loxie's apply Empty Re: Loxie's apply

    Post  Sponsored content


      Current date/time is Wed May 08, 2024 9:24 pm