Jotun

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Jotun

A Swedish Argent Dawn Guild


2 posters

    Níara Rogue Apply

    avatar
    Niara


    Posts : 4
    Join date : 2010-01-26

    Níara Rogue Apply Empty Níara Rogue Apply

    Post  Niara Wed Jan 27, 2010 12:24 am

    Hej,

    Karaktär namn? Níara (lägg märke till apostrofen ovanför i-et)
    Level? 80
    Klass? Rogue

    Vad har du för talent build? berätta för oss varför du valde den? (lägg gärna till en armory länk också)
    http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Argent+Dawn&cn=N%C3%ADara
    Kör 20/51/0 Combat-specc med yxa/svärd, Kändes som den mest värda icke-kniv speccen och är samma som de flesta combat-rogues kör på. Det är väl egentligen den ända speccen jag kör på även om jag har dual-speccat.

    Hur gammal är du IRL? Berätta lite om dig själv?
    Jag heter Jakob o kommer ifrån Göteborg. Jag är 20 år (21 i maj) och går sista året på gymnasiet då jag hoppade av under andra året o flyttade utomlands i ett år. Jag har spelat WoW till o från sedan open beta, men började inte med WotLK förr än runt november 2009. Har därför mycket blandade erfarenheter och har precis börjat komma in i WotLK och raiderna. Jag pluggar på ett IT-gymnasium o sysslar därför lite med programmering osv. Annars har jag ingen riktigt fast hobby, utan prövar på många saker men går oftast vidare till något annat efter en tid.

    Har du en ventrilo installerad och funkar den bra? kan du också prata i vent?
    Tja, Just exakt nu så har jag ingen mic, men har en liggandes här någonstans som jag skulle kunna rota fram. Vent har alltid fungerat innan även om jag inte använt det på ett tag. Har kört med Skype det senaste.

    Funkar din dator bra? "lagg fritt under raids" hur snabbt internet har du?
    Mja, Jag skulle inte dra på högsta inställningarna på crysis precis, men har inga problem med WoW. Har 100mb in o 10 ut tror jag, så det är inga problem.

    Hur funkar våra raid tider och dagar?
    Jorå, alla tiderna verkar passa ganska bra kanske med enstaka undantag.

    Berätta om din wow karriär? när börja du spela? och vilka bossar har du döda? (var inte kortfattat)
    Började som sagt redan i Open Beta med en NE Community på 80 pers som kallades Pentacle (på ravencrest), började sen på dunemaul där några IRL kompisar spelade. PvPade mest på den tiden o en dag blev jag less på WoW o sålde kontot till en kompis. Sen strax innan TBC kom började jag spela på Argent Dawn med några helt andra kompisar, då spelade jag Troll Rogue. Vi körde mest PvP tills jag började raida med ChaosD Knights o blev medlem i guilden, dock körde vi bara Kara och Gruuls lair. Sen hade jag paus igen fram tills nyligen då jag levlade upp trollet till 80 o deserterade till Alliance tillsammans med Metaria och Mowdig. Sedan dess har vi tre raidat Org på en Travellers Mammoth varje helg och startat en guild tillsammans, dock är det mest alts till folk som har sina main på horde så vi har mest gjort PuGs till TotC 10, TotGC 10, Naxx 25, ICC 10, Obsidian Sanctum 25. Jag har bara varit 80 i nån dryg månad så det har gått väldigt snabbt att geara upp sig och komma igång med raidandet.

    Har du något relevant pve achivement som är värt att nämna?
    Njae, det är väl inget att skryta om än så länge tyvärr Razz

    Pysslar du med någon theorycrafting?
    Jag gör inga egna DPS-spreadsheets eller nånting men brukar diskutera mycket o läsa på ElitistJerks, dem har bra koll.

    Namn ge några addons du använder?
    Deadly Boss Mods, Ice Hud, Milk Scrolling Battle Text, Omen3, OmniCC, Bartender, SpartanUI, Rogue Power Bars, Titan Panel, X-Perl Unitframes (för raid-frames endast).

    Är du kapabel att betala dina egna repairs och buffs? -Det är klart.
    Vad gör du i wow med ans du inte raidar?
    PvPar, Fiskar, gör daily quest, händer väl att jag RPar nån gång eller bara sitter o lodar i SW eller Dalaran Razz

    Är du villig att respecca för din guild om det behövs?
    Mja, Det skulle jag kunna göra, men det vore dumt. Har bara en halvbra kniv så det blir ingen mutilate o jag lär inte göra bättre dps med nån annan spec.

    Är du i någon guild just nu? Ja, I A Little Piece Of Heaven.
    Och om du är varför vill du leava den?
    Det vill jag väl egentligen inte Razz nä men vi är som sagt bara 3 pers med sina main-chars i den guilden så det blir väldigt mycket PuGs, och medan det har varit bra för mig för att komma igång med WotLK så är det inte lika bra för mina två vänner som inte gjort så mycket annat än att nöta WoW de senaste åren. Så de vill vara med i några mer high-end guilder som kör typ ICC Hc eller ICC 25 o sånt.

    Varför valde du våran guild? Den verkar passa mig, skulle va skönt o raida med svenskar och jag tror jag ligger ungefär rätt till när det gäller gear o så.

    Vad vill du ha från vår guild? Mer raid erfarenheter, Enchants o sånt kanske

    Vad kan du erbjuda oss? Gott sällskap, stadig DPS och god in-game mat Razz (fish feast o sånt)

    Är det något mer du skulle vilja säga till oss?
    Ledsen fall det blev lite för mycket "Wall-of-Text", har för övrigt maxxat mina secondary profesions och har 444 LW om ni nu mot förmodan inte har nån annan som kör Leatherworking i guilden. Lättaste sättet att kontakta mig är väl In-Game, är inloggad i princip varje dag på eftermiddagen.

    Hoppas ni behöver en Rogue Smile
    Ràmaladni
    Ràmaladni


    Posts : 24
    Join date : 2010-01-04
    Age : 33
    Location : Uppsala

    Níara Rogue Apply Empty Re: Níara Rogue Apply

    Post  Ràmaladni Wed Jan 27, 2010 12:31 pm

    Tjena Níara och välkommen till vårat forum Very Happy. Din apply ser väldigt bra ut, sällan vi får se nån som skriver lika mycket som dig. - Men en viktigt fråga.... vrf har du slackat så mycket med dina epic gems ? du har i stortsett ingen och det är inte så positivt när det kommer till vår guild.... dock behöver vi en till rogue och du verkar veta din klass etc. vi får se vad dem andra officerna tycker.

    /Ràmaladni
    avatar
    Niara


    Posts : 4
    Join date : 2010-01-26

    Níara Rogue Apply Empty Re: Níara Rogue Apply

    Post  Niara Wed Jan 27, 2010 2:55 pm

    Ràmaladni wrote:Tjena Níara och välkommen till vårat forum Very Happy. Din apply ser väldigt bra ut, sällan vi får se nån som skriver lika mycket som dig. - Men en viktigt fråga.... vrf har du slackat så mycket med dina epic gems ? du har i stortsett ingen och det är inte så positivt när det kommer till vår guild.... dock behöver vi en till rogue och du verkar veta din klass etc. vi får se vad dem andra officerna tycker.

    /Ràmaladni

    Tackar, Anledningen till att jag inte har särskilt många epic gems är den extrema pris-skillnaden mellan epic or rare jämfört med vad man får ut av det och att det inte kändes värt att lägga ut så mycket pengar på gear som jag förhoppningsvis snart får byta ut. Det kändes liksom onödigt att socketa heroic drops med epic gems när man ändå har börjat raida. Men det är klart, de bör väl bytas upp i takt med att man har råd, men har även nyss köpt epic flying mount och håller på att skilla upp LW till 450 så jag har inte jättemycket guld som jag bara staplar på hög direkt.

    Så ja, i korthet är det för att jag trodde det gick ännu snabbare att geara upp sig när jag märkte hur snabbt jag fick t9-gear och att jag inte haft så fruktansvärt mycket guld över.

    -Níara
    Ràmaladni
    Ràmaladni


    Posts : 24
    Join date : 2010-01-04
    Age : 33
    Location : Uppsala

    Níara Rogue Apply Empty Re: Níara Rogue Apply

    Post  Ràmaladni Wed Jan 27, 2010 3:21 pm

    Okej, då förstår jag vrf.. Meddelar inom kort-
    avatar
    Niara


    Posts : 4
    Join date : 2010-01-26

    Níara Rogue Apply Empty Re: Níara Rogue Apply

    Post  Niara Thu Jan 28, 2010 1:46 pm

    Tänkte bara säga att jag har förbättrat några gems nu så iallafall ungefär hälften är epic.
    Jag har inte heller direkt jättebråttom med att få svar från er, jag letar inte efter första bästa guild utan applyar bara om jag hittar någon där jag tror att jag passar och som passar mig, under tiden stannar jag kvar i A Little Piece of Heaven. Dock så kommer jag kanske raida lite och därav bli locked om ni inte ger ett definitivt svar innan helgen.

    Ha det bra så länge! ^^
    Ràmaladni
    Ràmaladni


    Posts : 24
    Join date : 2010-01-04
    Age : 33
    Location : Uppsala

    Níara Rogue Apply Empty Re: Níara Rogue Apply

    Post  Ràmaladni Thu Jan 28, 2010 3:41 pm

    Accepterad.. /W nån av officerna ingame -Jag lr Apolyon

    Sponsored content


    Níara Rogue Apply Empty Re: Níara Rogue Apply

    Post  Sponsored content


      Current date/time is Wed May 08, 2024 7:38 pm